Τις θέσεις των 19 Νησιωτικών Επιμελητηρίων με την ιδιότητα του Προέδρου του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. για το νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο, ανέπτυξε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας κ.Σωτήρης Σκιαδαρέσης.
Τόνισε ότι για να μιλάμε για εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου υπάρχουν δύο προϋποθέσεις:
1ον-Να υπάρχει πλήρης και καθολική εφαρμογή. 2ον-Να υπάρχουν επαρκείς πόροι, σε μόνιμη βάση, για τη χρηματοδότησή του.
Ο κ.Σκιαδαρέσης ανέφερε ότι δεν αρκεί η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για να αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες στα νησιά. Χρειάζονται ουσιαστικά αναπτυξιακά μέτρα. Τα νησιά χρειάζονται ενίσχυση των υποδομών τους, γιατί στην ηπειρωτική χώρα έχουν διατεθεί δισεκατομμύρια ευρώ για τους οδικούς άξονες ενώ στα νησιά τα ποσά που έχουν διατεθεί για υποδομές είναι ελάχιστα. Χρειαζόμαστε μια ισότιμη κατανομή πόρων. Επισήμανε ότι η εξαίρεση της Κρήτης από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δεν έχει νομιμοποιητική βάση αφού κάτοικοι, επαγγελματίες και επιχειρήσεις στην Κρήτη επιβαρύνονται σημαντικά για τις μετακινήσεις ή τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Ο κ.Σκιαδαρέσης ζήτησε να ενταχθούν Κάλαμος και Καστός στην ομάδα των νησιών που θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μέτρο και προχώρησε σε 6 βασικές παρατηρήσεις για το νομοσχέδιο.
Συγκεκριμένα:
1ον-Στον υπολογισμό του μοντέλου των εμπορευματικών μεταφορών, η επιδότηση της τάξης του 80% για τις μικρές επιχειρήσεις και του 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις, ουσιαστικά αναιρεί την καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και πρέπει να συμειωθεί ότι στα νησιά οι μικρές αλλά και οι μεσαίες επιχειρήσεις είναι αυτές που στηρίζουν την απασχόληση.
2ον-Δεν επαρκούν οι πόροι για πλήρη και καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Είναι αδύνατον να υπάρξει πλήρης κάλυψη της χρηματοδότησης του μεταφορικού ισοδύναμου από εθνικούς και μόνο πόρους. Χρειάζεται να αναζητηθούν πρόσθετοι πόροι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
3ον-Το νομοσχέδιο καθορίζει ότι οι Δήμοι θα έχουν την αρμοδιότητα παρακολούθησης της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου σε τοπικό επίπεδο. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό από τη στιγμή που οι Δήμοι είναι υποστελεχωμένοι και δεν διαθέτουν τις υποδομές αλλά και τη δυνατότητα παρακολούθησης στο στάδιο της εφαρμογής;
4ον) Για τα διακινούμενα φορτία που προέρχονται από επιχειρήσεις οι οποίες δεν δικαιούνται επιδότηση, όπως είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν την έδρα τους στο νησί, θα παρακρατείται η υπερεκτίμηση του ανώτατου ποσού επιδότησης (πλαφόν) στο νησί αυτό. Άρα εδώ υπάρχει μια στρέβλωση αφού η έννοια του μεταφορικού ισοδύναμου δεν μεταφράζεται σε επιδότηση με βάση το διακινούμενο εμπόρευμα αλλά με βάση την επιχείρηση που το μεταφέρει.
5ον) Η επιδότηση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου των μονίμων κατοίκων δεν μπορεί να εμπίπτει σε περιορισμό για τον αριθμό των μετακινήσεων, ιδιαίτερα για την περίπτωση εκείνη που κάποιοι μετακινούνται , διαρκώς, για επαγγελματικούς λόγους.
6ον) Η απόκτηση του μοναδικού αριθμού νησιώτη ( ΜΑΝ) για τη χρήση της πλατφόρμας συνδέεται με γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα πρέπει να απλοποιηθούν.
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την ομιλία του Προέδρου κ. Σκιαδαρέση
https://drive.google.com/file/d/12VcRaHoeOK05aBIgtBvQYZCN0dkyse51/view
|