ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ    ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
αρχική σελίδα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ   /   ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Έκθεση απόψεων του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. για τα υδατοδρόμια στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή
31/01/2020
ΠΗΓΗ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

83396706_615608312343466_8920282933579743232_n_F5050.jpg 

Στην  συνεδρίαση της  Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα ημερήσιας διάταξης την έκθεση απόψεων σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις» στις 29 Ιανουαρίου,  συμμετείχε ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. δια του Προέδρου  κ.Σκιαδαρέση Σωτήρη

Στην τοποθέτησή του ο κ. Σκιαδαρέσης, αφού ευχαρίστησε την Επιτροπή για την πρόσκληση του ΕΟΑΕΝ σαν θεσμικού φορέα, επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο που έφερε το Υπουργείο Υποδομών έχει αναμφίβολα θετικές αναφορές αφού δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιώτη-επενδυτή. Η απαγόρευση που υπήρχε στο προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο ήταν ακατανόητη αφού θα έπρεπε να είχε δοθεί αυτή η δυνατότητα και σε ιδιωτικούς φορείς.

Ο Πρόεδρος επισήμανε κάποιες πολύ βασικές πτυχές του νομοσχεδίου και  συγκεκριμένα:

1.    Είναι στη σωστή κατεύθυνση η διάταξη που δίνει τη  δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια) ή και σύνθετα τουριστικά καταλύματα. Αυτή είναι μια κίνηση που θα δώσει προστιθέμενη αξία σε κάθε επενδυτική προσπάθεια.

2.    Ευελιξία δείχνει το γεγονός ότι αποσυνδέεται η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου από την απαιτούμενη επιθεώρηση σε ταυτόσημο χρόνο.

3.    Ευελιξία δείχνει το γεγονός επίσης ότι θα μπορούν να εκπαιδεύουν το προσωπικό των υδατοδρομίων όχι μόνο οι υπηρεσίες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και άλλοι πιστοποιημένοι φορείς.

4.    Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου, είναι σημαντική η αυστηροποίηση του πλαισίου στις περιπτώσεις διακοπής κυκλοφορίας στο εθνικό δίκτυο, που οφείλεται στη μη λήψη μέτρων λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών ή σε άλλου είδους βλάβες της οδικής υποδομής.

5.    Θετικό είναι το γεγονός ότι  καταργείται η θέσπιση τέλους ανά σκέλος πτήσης, αφού συνδέονταν με σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τον επιβάτη αφού θα την μετακυλούσαν στην τιμή του εισιτηρίου.

Αντίθετα,  στο τέλος των 10 ευρώ για κάθε επιβάτη, όπως πρότεινε ο Πρόεδρος, θα έπρεπε ένα μέρος να δίνεται και στους δήμους, που στα όρια τους φιλοξενούνται τα υδατοδρόμια.

Όπως δήλωσε ο κ. Σκιαδαρέσης, στόχος είναι να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων που θα προσδώσει μια άλλη δυναμική στον τουρισμό μας, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές. Στην περιοχή του Ιονίου, το δίκτυο υδατοδρομίων δεν θα ενισχύσει μόνο τον τουρισμό αλλά και την ενδονησιωτική επικοινωνία και τις μεταφορές.

Ο φορέας τονίζει ότι το Υπουργείο και η αυτοδιοίκηση, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, πρέπει να επιβλέπουν και να επικαιροποιούν, όπου χρειάζεται,  τις προβλεπόμενες διαδικασίες προκειμένου το καλοκαίρι του 2021 να δούμε τα υδροπλάνα στα νησιά μας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Σκιαδαρέσης Σωτήρης

 


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ-ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ